Polityka prywatności
Polityka prywatności sklepu internetowego serwisy-obiadowe24.pl
opracowana dla spółki
Świat AGD Kłakowicz sp.j. z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy 61-249) przy ulicy Unii Lubelskiej 1, 61-249 Poznań, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto
i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000589389, NIP 7792433409 oraz REGON 362096011,
aby funkcjonowała zgodnie z postanowieniami
rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE. L Nr 119, str. 1), dalej jako Rozporządzenie lub RODO.
§ 1.
/ podmiot przetwarzający dane osobowe /
- Administratorem na potrzeby Rozporządzenia (RODO) i innych aktów prawnych obowiązujących w państwach członkowskich Unii Europejskiej, a także przepisów krajowych odnoszących się do ochrony danych osobowych jest Świat AGD Kłakowicz sp.j. z siedzibą w Poznaniu przy ul. Unii Lubelskiej 1 (kod pocztowy: 61-249 Poznań) wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000589389, NIP 7792433409 oraz REGON.
- Kontakt z Administratorem, w tym w kwestii wyjaśnienia wątpliwości wiązanych z niniejszą Polityka prywatności oraz stosowanymi praktykami dotyczącymi ochrony danych osobowych, jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem: sklep@serwisy-obiadowe24.pl
§ 2.
/ zakres i cel przetwarzania danych osobowych /
- Administrator wykorzystuje powierzone mu dane osobowe jedynie w takim zakresie, jaki jest niezbędny do świadczenia przez niego usług na najwyższym poziomie. W szczególności dane będą przetwarzane w celu: skutecznego potwierdzenia otrzymania i przyjęcia zamówienia do realizacji dostawy towaru, pozyskania opinii na temat jakości obsługi oraz informowania
o produktach i usługach sklepu internetowego. - Administrator zbiera dane osobowe Użytkowników w przypadku:
a) rejestracji konta w sklepie internetowym, w celu utworzenia indywidualnego konta oraz zarządzania tym kontem, podstawa prawna: wykonanie umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b) składania zamówienia w sklepie internetowym, w celu wykonania umowy sprzedaży, podstawa prawna: wykonanie umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
c) subskrypcji Newsletteru, w celu wykonania usługi świadczonej drogą elektroniczną, podstawa prawna: zgoda osoby, której dane dotyczą na wykonania usługi Newsletter (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
d) korzystania z formularza kontaktowego, w celu odpowiedzi na zadane zapytania, podstawa prawna: podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
e) złożenia reklamacji, w celu obsługi procesu reklamacyjnego, podstawa prawna:
wykonanie obowiązków sprzedającego, m.in. art. 556 Kodeksu cywilnego (art. 6 ust. 1 pkt c RODO),
f) złożenia wniosku o odstąpienie od umowy, w celu odstąpienia od umowy, podstawa prawna: wykonanie obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 pkt c RODO).
§ 3.
/ prawa użytkowników sklepu internetowego /
- Użytkownicy sklepu internetowego posiadają prawo dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia oraz ograniczenia przetwarzania. Mają także prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
- Administrator oferuje użytkownikom możliwość zrezygnowania z otrzymywania jakichkolwiek informacji związanych ze świadczonymi przez niego usługami, już w momencie, w którym prosi o podanie danych osobowych osób odwiedzających.
- Sklep internetowy daje Użytkownikom kilka opcji zapewniających usunięcie informacji o nich z bazy danych, umożliwiających wstrzymanie otrzymywania informacji wysyłanych za pomocą listów elektronicznych czy rezygnacji z usług. Użytkownik może tego dokonać postępując według instrukcji dołączonej do treści nadsyłanych przez Administratora wiadomości e-mail, a także pisząc pod adres: sklep@serwisy-obiadowe24.pl lub odwiedzając adres: www.serwisy-obiadowe24.pl gdzie zalogowany Użytkownik może zmienić informacje dotyczące subskrypcji bezpłatnych list e-mailingowych lub usunąć swoje dane osobowe z bazy danych Administratora.
§ 4.
/ dobrowolność podania danych /
Podanie przez Użytkowania danych osobowych jest dobrowolne, jednakże w wielu przypadkach stanowi warunek zawarcia, a w późniejszym etapie realizacji umowy. Jeżeli Użytkownik nie poda swoich danych Administrator może odmówić zawarcia umowy lub świadczenia, do którego byłby zobowiązany na mocy umowy.
§ 5.
/ udostępniania i przekazywanie danych osobowych /
- Administrator, w związku z realizacją podstawowych funkcji sklepu internetowego, udostępnia dane osobowe uprawnionym pracownikom i współpracownikom w zakresie niezbędnym do realizacji przez nich zadań służbowych.
- Dane osobowe Użytkowników przekazywane są dostawcom usług, z których Administrator korzysta przy prowadzeniu sklepu internetowego.
- Przy przekazywaniu danych osobowych Administrator zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa, dlatego dane osobowe przekazywane są jedynie podmiotom zobowiązanym do zachowania staranności i spełnienia szeregu wymagań określonych w RODO.
- Dane Użytkowników są przekazywane wyłącznie podmiotom umiejscowionym w ramach Europejskiego Obszaru Gospodarczego, które podlegają przepisom unijnym o ochronie danych, lub takim podmiotom, które wiąże odpowiednio wysoki standard bezpieczeństwa.
- Administrator nie przekazuje danych osobowych do krajów trzecich.
§ 6.
/ środki bezpieczeństwa /
- Administrator zapewnia środki bezpieczeństwa, mające na celu ochronę przekazanych mu danych osobowych przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem lub modyfikacją.
- W trakcie gromadzenia oraz przetwarzania danych osobowych Administrator przestrzega wymagań stawianych przez RODO.
- Administrator ogranicza prawo dostępu do danych osobowych Użytkowników, aby informacje te nie znalazły się w rękach osób niepowołanych. Dostęp do danych osobowo-adresowych ma tylko ograniczona liczba upoważnionych podmiotów.
§ 7.
/ okres przetwarzania danych osobowych /
- Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników przez następujące okresy:
a) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania jest zgoda, wówczas dane osobowe przetwarzane są tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez czas odpowiadający okresowi przedawnienia ewentualnych roszczeń Użytkownika oraz Administrator. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat,
b) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe przetwarzane są tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie, przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia ewentualnych roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat,
c) w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie usprawiedliwiony cel Administratora, wówczas dane osobowe przetwarzane są przez cały czas aktywności konta oraz w postaci archiwalnej, do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi 6 lat.
§ 8.
/ pliki cookies /
- Sklep internetowy wykorzystuje okazjonalnie tzw. cookies, które służą ułatwieniu korzystania z jego zasobów.
- Cookies zawierają użyteczne informacje i są przechowywane na komputerze użytkownika – serwer Administratora może je odczytać przy ponownym połączeniu się z tym komputerem. Użytkownik może wyłączyć cookies w swojej przeglądarce, co nie pozbawia go dostępu do zasobów sklepu internetowego.
- Sklep internetowy wykorzystuje cookies w szczególności po to, aby dostarczać Użytkownikowi zawartość najbardziej odpowiadającą jego zainteresowaniom (np. ustalenia rankingu najczęściej oglądanych i kupowanych produktów).
§ 9.
/ ochrona osób niepełnoletnich /
- Administrator nie monitoruje i nie weryfikuje informacji na temat wieku osób korzystających ze sklepu internetowego.
- Osoby niepełnoletnie nie powinny wysyłać żadnych informacji, dokonywać zamówień ani subskrybować usług sklepu internetowego bez wiedzy swoich rodziców lub opiekunów.
§ 10.
/ informowanie o zmianie danych /
- Użytkownik może zmienić lub usunąć podane wcześniej dane po zalogowaniu się do swojego konta w sklepie internetowym i wybraniu odpowiedniej sekcji.
- Użytkownik może żądać informacji o przechowywanych na jego temat danych, jak również żądać ich zmiany, sprostowania, uzupełnienie, uaktualnienia, zablokowania lub usunięcia. Żądania te są realizowane za pośrednictwem poczty elektronicznej Administratora pod adresem: sklep@serwisy-obiadowe24.pl.